+45 28683662 Trust Pilot emærket

Handelsbetingelser

Når du køber møbler og brugskunst www.byronhoff.dk, er sælger:

 Virksomhedens juridiske navn: By Rønhoff/v Grethe Rønhoff/div>
Organisationsform: Personligt ejet (Grethe Rønhoff)CVR: 13481938

Virksomhedsadresse:
Skinbjergvej 11, DK-7500 Holstebro

E-mailadresse: INFO@BYRONHOFF.dk

Telefon: 28 68 36 62

Virksomhedens etableringsår: 2011

Når du handler med byronhoff.dk indgås alle aftaler på dansk (i enkelte tilfælde på andre relevante europæiske sprog).
Der kan kun indgås aftaler med personer over 18 år. www.byronhoff.dk opdateres dagligt.
Afgivelse af bestilling på www.byronhoff.dk er uden forbindtlighed, og aftalen om køb af varer fra www.byronhoff.dk anses først for endeligt indgået, når ordrebekræftelse er fremsendt.

Der tages desuden forbehold for, at farven på produkterne kan fravige en smule i forhold til farverne på fotos vist på www.byronhoff.dk
Læs i øvrigt alle afsnit under handelsbetingelser.

 

BESTILLING AF VARER HOS BY RØNHOFF

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.

2. Indtast dine personlige oplysninger

3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde

4. Godkend vores handelsbetingelser

5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

 

Når din bestilling er ekspederet, får du en mail, hvor vi bekræfter ordren (dette sker senest to hverdage efter bestilling).
by Rønhoff lagerfører ikke selv alle produkterne og er derfor afhængig af producentens aktuelle lagerstatus.
Afgivelse af bestilling er derfor uden forbindtlighed, og aftalen om køb af varer fra by Rønhoff anses først for endeligt indgået, når ordrebekræftelsen er fremsendt. Kan producenten ikke levere som forventet, bliver du kontaktet af by Rønhoff.

Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en e-mail til INFO@BYRONHOFF.DK

 

BETALING HOS BY RØNHOFF

by Rønhoff  modtager betaling med følgende betalingskort:

  • Visa Dankort
  • Mastercard
  • Maestro-Visa
  • Visaelectron
  • ViaBill – Læs mere her.

 

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes, typisk dagen før eller samme dag du modtager varen. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Der tages ikke gebyr ved betaling på byronhoff.dk.

Alle priser er opgivet i danske kroner inkl. moms.

Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.

FORTRYDELSESRET HOS BY RØNHOFF

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på byronhoff.dk

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

 

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på mail INFO@BYRONHOFF.DK eller telefon 28 68 36 62. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i disse betingelser.

 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
(se adressen og øvrige informationer under ”reklamationsret” og “returnering af varer”).

 

LEVERING AF VARER FRA BY RØNHOFF

Levering af købte varer vil normalt ske inden for 5-10 hverdage (dog undtaget engelske bestillingsvarer).

Varer fra England har en leveringstid på 3-4 uger.

Du vil senest 2 hverdage efter din bestilling få oplyst, hvilken uge og hvilke dage du kan forvente at modtage eller afhente varen.

1 hverdag før levering modtager du en mail, hvor du kan se, hvornår du kan afhente varen i en given Pakke Shop eller få varen leveret på din adresse (der angives et 3-4 timers leveringsinterval

for eksempel mellem kl. 13.00 og kl. 17.00) hvor det må kræves, at der nogen hjemme til at modtage varen).

Småpakker vil typisk blive sendt med Post Danmark. Større varer vil blive fragtet med Dansk Fragtmænd.

 

Fragtpriser for dit samlede køb inkl. moms gældende i hele Danmark (brofaste øer). Ved levering til Bornholm, ring for fragtpris.

Den endelige pris for levering fremgår af ordren, før du godkender købet.

Ved levering til andre lande end Danmark (dette gælder også Grønland og Færøerne) udfærdiges specifikke fragttilbud.

PERSONLIGE OPLYSNINGER

Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Ingen personlige oplysninger, der registreres hos by Rønhoff, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand.

Alle oplysninger opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos by Rønhoff.

I forbindelse med elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbskurven. En cookie er blot betegnelsen for en fil, som gemmes på din egen PC.

Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg.

Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan det ske via browserindstillinger. I Internet Explorer, sker det eksempelvis via menuen funktioner”  og menupunktet ”internetindstillinger”.

Under et køb beder vi om navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Personoplysningerne registreres hos By Rønhoff og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
www.byronhoff.dk bruger logstatistik. Det betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, og på hvilken del websitet det forlades igen m.m.

 

Informationerne transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form og gemmes i 5 år. Selve ”kontrakten” (købsaftalen) lagres ikke hos by Rønhoff, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.

Desuden registrerer vi IP-adressen, hvorfra eventuelt køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en eventuel politiefterforskning. ALLE falske bestillinger politianmeldes!

Som registreret hos by Rønhoff har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til By Rønhoff via e-mail INFO@BYRONHOFF.dk

Den dataansvarlige er:  Grethe Rønhoff. Følgende fra by Rønhoff har adgang til de oplysninger, der registreres om dig: Grethe Rønhoff og Lene Karmark

REKLAMATION HOS BY RØNHOFF

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

 

Når du handler på byronhoff.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

VI REFUNDERER RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

By Rønhoff

Skinbjergvej 11

Holstebro

7500

Danmark

 

VI HAR BRUG FOR FØLGENDE INFORMATION, NÅR DU SENDER VAREN TIL OS

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

VARENS STAND VED RETURNERING
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altstå gøre det samme som man kan i en fysisk butik. Du må prøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.   TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.   Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.   Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:   By Rønhoff Skinbjergvej 11 DK- 7500 Holstebro   HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for møbler. Udgifterne for returnering af disse varetyper forventes højst at beløbe sig til ca. 250 DKK..
HVIS DU VIL KLAGE..

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til INFO@BYRONHOFF.DK. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Forbrugerklagenævnet

www.forbrug.dk

Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby

kfst@kfst.dk

41 71 50 50 (Hverdage 9-12)

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

By Rønhoff

Skinbjergvej 11

28 68 36 62

INFO@BYRONHOFF.dk

– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

– Bestilt den (*)/modtaget den (*)

– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

– Dato

 

(*)Det ikke relevante udelades